Misja K. Rasmussen

“Min kunst tror jeg egentlig handler om kærlighed og håb til selve livet og om det og dem, der omgiver mig, samt selvfølgelig det, jeg drømmer om. Det handler om at leve drømmen ud og lade sig drage med – og ikke altid være for bevidst, inden det går løs, men konstant søge og kæmpe mod og med værkerne.”

Misja Kristoffer Rasmussen er blandt andet uddannet i Italien, og det spiller på hans formsprog og reference fra 1600-tallets italiensk barok til sen fransk 1800-tals skulptur med høj plasticitet i formopbygningen og en stærk naturalistisk synsvinkel på modellen. Vi ser antikke forbilleder i hans torsoarbejder.

Nina Bernth-Andersen skriver:

“Han er simpelthen født med et talent for modellering og skulptørarbejde. Og han er et af de bedste beviser på, at kunst er eviggyldig. Han træder i andres fodspor og formsprog, og samtidig trækker han sin egen tid med sig. Han er elektisk i ordets mest positive forstand. En elektiker, der vandrer lige hjemmevant rundt i græsk, antik formsprog som i sine skulptørarbejder vores civilisationskritik, som i Palle Nielsens grafik, alt imens han fastholder os i vores historie og i vores fælles arv.
Hvorledes vi vælger at forme og opleve livet er vores eget valg, men Misja er med til at sætte rammen omkring,” 

Læs om Misjas skulpturpark HER.

KONTAKT:
Mail: misja.k.r@gmail.com
Mobil: 0045 2698 9778
Facebook: Misja Kristoffer Rasmussen
Web: misjaart.com/

“Invasion” og “Faciem”. Montage af tre værker.

Om Invasion skriver Misja: Foden symboliserer med sin størrelse, at mennesket er stort, og det kan slå rødder med sine fødder i nye kontinenter og lande, men at det også er med til at splitte os og dem. Derfor disse revner i overfladen.

Om Faciem hedder det: Ansigtet symboliser med dets mange revner, at der er tale om et sårbart væsen, som har været meget igennem, men også et menneske som er klar til at se dybt og fremad.

Baggrunden er taget fra Misjas maleri “Opera”, olie på træ.